2010. április 13., kedd

The Clone Wars, 2x15 (Senate Murders) - Epizódértékelés


Megnéztem az epizódot és kellemesen csalódtam benne az előzetes vélemények alapján. Nem éreztem kiszámíthatónak a gyilkos kilétét, számomra az lett volna az egyértelmű, hogy Burtoni és/vagy Deechi szenátor a gyilkos. Logikus is lett volna, hiszen nekik csak hasznuk származik abból, ha a klóngyártás nem szűnik meg sőt, felgyorsul. A csak rodianokra ható kaminóiak által kifejlesztett méreg (amit mellesleg Burtoni szolgált fel) is efelé terelte a gyanút, úgyhogy én személy szerint meglepődtem Lolo kilétén.


A dokkos jelenet is igencsak a kaminóira terelte a gyanút. Szóval mondom, szerintem jó húzás volt a végső fordulat.
Maga a sztori is kellemes krimis hangulatot árasztott az egész epizód folyamán, bár Divo hadnagy karaktere elég karikatúraszerű, TCW-idegen volt számomra. Stílusban talán egy kicsit Columbo-ra emlékeztetett.


Mon Mothma felbukkanásának örülök, bár szerepelhetett volna többet, mert jó karakter, többet is ki lehetne hozni belőle. Ezért is sajnálom, hogy azt a jelentéktelen szerepét is kivágták az EP3-ból. A Szenátusi beszéd és a gyászszertartás is remek lett. Jó volt látni Satine-t is, aki úgy látszik nagy hatást gyakorolt Padméra a háború ellenes harcait illetően. Érdekes lett volna, ha a hercegnő is csatlakozott volna Padmé-ék mozgalmához. Palpatine pedig...hihetetlenül jól leplezi valódi szándékát, későbbi terveit. Ebből is látszik, hogy Windu EP3-as mondata mennyire fején találja a szöget: "A markában tartja a bírákat és a Szenátust..." Azt viszont fáj látni, hogy senkinek nem gyanús az öreg ármánykodása. Talán Satine, aki a legtisztábban lát, de sajnos nem sokat tehet. A végén pedig, amikor Palpatnie "vigasztalta" Padmét, legszívesebben lefejeltem volna. Ennyire álszent és ravasz embert nem sokat ismerek az egész SW univerzum berkein belül. De jól forgatja a lapokat, ez tény.
A látványvilág is tetszetős volt, én nem éreztem fejletlenebbnek az animációt az eddigieknél. Pedig sosem HD-ben nézem, miután sajnos gagyi a gépem hozzá és csak akadozva fut, meg persze jóval több helyet foglal. Összességében hangulatfüggő epizód, de most azt mondom: tetszett.
Jó látni, hogy nem csak harctéren zajlik a háború, hanem a "háttérben" a politikusok köreiben is. Persze egy 10-12 éves gyerektől nem is várom, hogy szeresse ezt a részt, én ettől függetlenül örülnék hasonló, kicsit nyugisabb, de ettől függetlenül jó epizódnak.
Az évad végén valószínűleg átértékelődnek a dolgok, de jelenleg 10/7-est kap ez a rész.

10/7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése