2010. április 13., kedd

The Clone Wars, 2x16 (Cat and Mouse) - Epizódértékelés



Ez is egy kedvemre való epizód volt, bár nem múlta felül a Grievous Intrigue - The Deserter párost. Sok szép és jó új dolgot sikerült megvalósítani, amikkel ezidáig csak az EU-ban találkoztam. Konkrétan az álcázóberendezéssel felszerelt hajóra gondolok, amit szóban ugyan említett Needa kapitány az EP5-ben, ténylegesen viszont csak Zahn A múlt kísértete c. könyvében találkoztam vele először.


Sokkal látványosabb, mint képzeltem, nekem tetszett ez a fajta "újítás", hogy végre a köztársaságiak oldalán is látni lehet 1-2 új csodafegyvert a szepikhez hasonlóan. Bár nem tudom, milyen technikával lehet elérni ezt a fajta láthatatlanságot egy szilárd test esetében, de nem kötözködöm, mert ez sci-fi. A hajó egyébként messziről nézve engem egy dupla élű fénykardmarkolatra emlékeztetett, belülről viszont tényleg egy az egyben tengeralattjáró-feeling uralkodott. A lokátorhangok, a klónok elhelyezkedése, minden. Mellesleg tetszettek az új páncélzatú klónok is, akiknek a sisakjukon lévő hangszóró (vagy mi) egy TIE-vadász panelre hasonlított.
Maga a sztori egyszerű volt, de nagyszerű. Nem igazán szeretem, ha ugrálunk a kronológiában, de ez a sztorivonal mégis kivétel. Érdekes lenne, ha minden évad 16. része a christopsisi eseménysorozatot bővítené, mert úgy érzem, még nincs vége. Olvasva más oldalakat, sokak abban is kétkednek, hogy ez egyáltalán a mozifilm előzménye lett volna. Nekem Ahsoka hiánya is elegendő magyarázat, de Anakin és Yularen párbeszédeiből is lerí, hogy nem ismerik még egymást túlzottan. A lényeg, hogy zavaró, ha nem időrendben haladunk előre. Bail ottléte nem volt 100%-ig indokolt. Tényleg furcsa, hogy ha tárgyalni ment a Christopsisra, minek kísérte el jó pár klón, plusz azok a bizonyos bányász-szerű alakok? Talán a 3x16-ból kiderül majd.Anakin dumái hatalmasak voltak, kezdve az üdv, rondasággal és most valahogy az egész karakter szimpatikusabb volt, mint eddig. Kivételesen jól tette, hogy nem hallgatott Obi-Wan-ra, amúgy sem élhet minden Jedi megrögzötten a több 100 éves kódex szerint. Amikor Kenobi rögtön őt kérte fel az álcázott hajó irányítására, a végén pedig beismerte, hogy szép munkát végzett, sok mindent elárult.
Trench admirális...nem volt rossz karakter, de én többet vártam tőle az előzetes infók és Yularen sápítozásai alapján.


Csalódtam, hogy a hírhedt zseni, szakadár vezér kb. 20 perc alatt beadta a kulcsot, ráadásul egy meglehetősen egyszerű csapdába sétálva. Ez nem jelenti azt, hogy nem tetszett a rakétás csel, én mégis többet vártam volna egy katonai lángelmétől. Nem vártam el, hogy egy Thrawn-féle már-már legyőzhetetlen alak legyen ez a Trench, de részemről többet vártam. Persze meg lehet magyarázni, hiszen ha életben maradt volna, hol volt egy mozifilmen és másfél évadon keresztül? Akár csak a hírhedt Providence. Másrészről viszont, amíg száguldottak felé a torpedók, bőven lett volna ideje bepattanni egy mentőkabinba, mintsem állni és becsukott szemekkel várni a halált. "Szép" halál volt, de logikátlan. Trench külseje tényleg elég 'ugly' volt, de nem hátrány, abból a szempontból, hogy a készítők egy egyedi karaktert akartak alkotni. Ami sikerült is nekik.
Tetszett, hogy újra felhasználták a korábbi, 1x13-ban hallható témát, ami meglepően jól illett a tetőponthoz. Az egyik kedvenc jelenetem egyébként az, amikor a Keselyűk Christopsis felé száguldanak, az álcázott hajóban pedig mindenki néma csendben, feszülten figyel. Hatalmas.
Az álcázott hajó későbbi eltűnése nem zavaró, ahogy már lentebb is kifejtettétek. Miután Obi-Wan-éket levitte a felszínre, Bail hazament vele és kész. Természetesen a Bail-Obi féle EP4 utalás is remek volt.
Részemről a Trench-es negatívum ellenére is jó kis rész volt!

10/8

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése